Wiza C1/D dla członków załogi
Wizy dla członków załogi samolotu lub statku
Członkowie załogi statku lub samolotu kwalifikują się do uzyskania wizy w szczególnej kategorii w zależności od zakresu wykonywanych obowiązków i prac. Grupy składające się z pięciu lub więcej członków załogi samolotu lub statku muszą umówić się na grupowe spotkanie z konsulem.
Członkowie załóg międzynarodowych linii lotniczych
Wizy C-1/D są wydawane członkom załóg międzynarodowych linii lotniczych.
Marynarze
Wizy C-1/D są wydawane tym członkom załóg, których obecność jest niezbędna dla prawidłowej obsługi rejsu. Aby ustalić, czy dany członek załogi kwalifikuje się do otrzymania wizy C-1/D brany jest pod uwagę zakres obowiązków i prac wykonywanych na statku. Takie osoby muszą przedstawić książeczkę marynarską oraz pismo z agencji i/lub linii rejsowych potwierdzające ich zatrudnienie na pokładzie statku. Takie pismo powinno zawierać imię i nazwisko osoby ubiegającej się o wizę, szczegółowe informacje na temat celu wyjazdu, długości kontraktu, nazwy statku, lokalizaji statku, kompletnego planu rejsu, zakresu obowiązków i rangi/stanowiska danego członka załogi.
Osoby zatrudnione w suchym doku i inżynierowie serwisu
Członkowie załogi statku zatrudnieni do pracy w suchym doku powinni ubiegać się o odpowiednią wizę pracowniczą (H-2). W przypadku, kiedy wykonywana praca będzie naprawą gwarancyjną osoby takie kwalifikują się do otrzymania wizy B-1 jako inżynierowie serwisu .
Osoby zatrudnione na szelfie kontynentalnym (OCS)
Pracownicy jednostek zatrudnionych na szelfie kontynentalnym powinni posiadać wizy B-1 OCS. Do wniosku wizowego należy dołączyć pismo od amerykańskich służb ochrony wybrzeża (U.S. Coast Guard) zezwalające na zatrudnienie obcokrajowców. Osoby zatrudnione na szelfie kontynentalnym, które posiadają ważne wizy B1/B2 nie muszą ubiegać się o nową wizę pod warunkiem, że będą podróżować z pismem od służb ochrony wybrzeża wyjaśniającym cel wyjazdu. Jeśli takie osoby chcą uniknąć rygorystycznej kontroli mogą ubiegać się o wizy B1 z adnotacją OCS, jednakże ich dotychczasowe wizy B1/B2 zostaną unieważnione.
Prywatne jachty
Osoby zatrudnione na prywatnym jachcie wypływającym z zagranicznego portu i przebywającym w strefie amerykańskich wód terytorialnych przez ponad 29 dni powinny ubiegać się o wizy B-1.
Wakacje, urlop
Osoby planujące pozostać w USA na urlopie po zakończeniu pracy powinny ubiegać się również o wizę turystyczną B-2.
Członkowie najbliższej rodziny
Członkowie najbliższej rodziny planujący wyjechać do USA z osobami posiadającymi wizy D powinni ubiegać się o wizy B-2.
Zostaw swoje dane, a my skontaktujemy się żeby ustalić dalsze szczegóły.
Masz jakiekolwiek pytania? Zadzwoń,
a chętnie doradzimy i pomożemy: